Monday, February 21, 2011

ANUGERAH CHINTA | TANGGUNGJAWAB BARU

Hari ni stat la tanggungjawab baru...
bangun pagi dengan semangat baru..
makan.cium mama, melangkah keluar dan bertawakal pada allah..
alhamdullilah..walau baru tp ak mesti teruskan perjuangan ni..
demi kehidupan..

Ini lah yang wat aku cekal..


salah satu napa aku perlu terus berjuang sebab 'benda' atas ni lah..
aku harap dapat bina satu kehidupan yg sederhana tp bahagia dengan kekasih hati dunia n akhirat..insyaallah...
insyaallah..matlamat aku akan tercapai seperti yang aku targetkan..
Mama cakap xpayah keje pon xapa..mama ada lagi..nak tolong..
tp aku pk sampai bila aku nak susahkan mama..
sampai bila aku nak jadi anak manja je..nak brharap je..malu la!! hihi..
aku sendiri yang campak diri aku dalam cabaran hidup ni..amik kau.. 
Insyaallah aku mesti berjaya satu hari nanti..;)
Kelebihan kerja ak skarang ...
  • belajar punctual...suka sangat masuk kad punch!!
  • belajar berdispilin..
  • belajar cakap chinese..alahai..puyau!!!
  • belajar cover line sbb CCTV ader..hakhak..
  • belajar-belajar la!!!
 First thing aku blaja..ni dia..

mcm biasa,ofis lama pon sama..vacuum akan jadi benda pertama aku pegang..
tp syukur ak xperlu jadi cleaner sgt mcm dulu..sebab walau ofis china..
tp sangat bersih!! tandas sangat wangi dan besar!!!..rezeki ak..hehe..

Aku suka g tandas dapat tgk ni..
N benda ni yg wat aku bertambah semangat nak dtg kerja!! i like it!!!

Pergh..sape tak semangat mcm nih!!!
 Oklah selagi terdaya, akan ku jalankan tanggungjawab sebagai sorg designer..mohon petunjuk dari allah S.W.T..

Ni lah tag nama ak..bawu masuk terus dapat Woooo...

Ini ada doa aku selalu baca bila dilanda kerunsingan..

DOA MOHON PERLINDUNGAN DARIPADA KERUNSINGAN

Baca pada waktu pagi dan petang
"Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu
daripada kerunsingan dan dukacita, aku berlindung kepada-Mu 
daripada kelemahan dan kemalasan, aku berlindung kepada-Mu daripada perasaan penakut dan bakhil, dan aku berlindung kepada-Mu daripada
belenggu hutang dan tekanan orang".

2 comments:

  1. semoga bjaya dalam kerja barumu amiiinn~~

    ReplyDelete
  2. haha tocei2...
    kalu tak keje alamat
    sape la yg nak belanja u all
    strawberry moments..haish...;)

    ReplyDelete